7 kroků jak být šťastnější

by - ledna 28, 2017

V neděli, tedy skoro před týdnem, jsem seděla na své posteli a přemýšlela jsem. Vše bylo v tu chvíli perfektní - ve škole to šlo podle plánu, mezilidské vztahy byly na dobré cestě a prostě se všechno zdálo být tak, jak má, ale stejně mi připadalo, že mi něco chybí. Myslím, že nejsem sama, která má občas tento pocit a stává se mi to proto, že moc přemýšlím nad tím, co všechno se může pokazit a zbytečně se tím stresuji. V tuto chvíli tedy přichází na řadu takový můj menší seznam věcí a kroků, které bych měla udělat, abych byla šťastnější. Tento seznam jsem si sestavila už asi před dvěma lety a stále ho měním, něco přidávám, ubírám atd..

V tomto článku jsem si pro vás z mého seznamu vybrala 10 kroků, které mi vždy zaručeně pomohou v tom, abych se cítila lépe a šťastněji. Snad pomohou i vám :).

1. Jíst a spát

Sice to možná bude znít hloupě, ale je opravdu prokázáno, že nedostatek jídla a spánku má velký vliv na naší náladu a tedy i na to, jestli jsme šťastní nebo ne. Spát by jste měli alespoň 8 hodin denně a neměli byste se bát dopřávat si dobré jídlo, ale zase to neberte tak, že byste se měli přejídat. To je také špatně. Jezte vícekrát denně po malých porcích a když občas máte chuť na něco hodně dobrého, ale méně zdravého, nebojte se si to dát. Jednou vás to přeci nezabije. :)

2. Učte se a dělejte nové věci

Naučit se něco nového vám vždy zaručeně přinese štěstí. Nemusí to být nic velkého, naprosto stačí naučit se například počítat španělsky do 10, nebo uvařit něco nového. Také je skvělé poznávat nová místa a nové věci. Nemusíte hned vyjíždět někam do zahraničí, i ve vašem okolí se určitě dají nalézt zajímavá místa, o kterých jste netušili.

3. Zapracujte sami na sobě

Pokud se vám na sobě něco nelíbí a chcete to změnit, tak právě přišel čas na to, abyste to udělali. Jestli se vám například nelíbí, že nic neděláte a jen sedíte doma - seberte se a běžte hledat nějaký zájmový klub nebo sport, který vás bude bavit. Jen sebemenší změna k lepšímu vás dovede ke štěstí.

4. Tady a teď

Když budete stále myslet na to, jaké to bude v budoucnu (kým budete, s kým budete, co budete dělat) tak si nikdy dostatečně neužijete síly přítomného okamžiku. Budoucnost prostě není jistá a přítomnost je to jediné, co v tuto chvíli máme, tak bychom si jí měli užít a nepřemýšlet zbytečně nad tím, co všechno se může povést nebo pokazit v časech budoucích...

5. Nenechte si zkazit den

Hodně lidem dokáže zničit den jen jedna špatná věc, která se jim přihodí, ale to by se stát nemělo. Pokud se jedná jen o nějakou malichernost, měli byste to hodit za hlavu, jsou přeci i horší věci. 

6. Pomáhejte ostatním

Každý by měl dělat dobré skutky a pomáhat lidem kolem sebe. Snažte se o to i vy.

7. Buďte co nejvíce s lidmi, které milujete

Dost často utíkáme před štěstím my sami. Pokud vám někdo napíše, jestli nechcete něco podniknout, tak se nevymlouvejte, že nemáte čas (pokud ho tedy opravdu nemáte) a klidně s ním někam běžte. Trávit čas s lidmi, které máme rádi, je asi ten úplně nejlepší způsob, jak dosáhnout štěstí.
Tak to byly mé osvědčené tipy a rady, které mi vždy pomohou, jistě je můžete vyzkoušet, ale nezapomeňte na to, že jsme každý rozdílný a to, co pomůže dosáhnout štěstí jednomu nemusí zaručeně fungovat na toho druhého. Zkuste si i vy sami vytvořit seznam věcí, které vás dělají šťastnějšími. :)

You May Also Like

8 komentářů

  1. To je dobrý :) Hodně dobré je žít přítomným okamžikem, být soustředěný na teď :) Určitě souhlasím s tím, dělat nové věci, vždy mě to někam posune a jsem ráda za další zkušenost.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článek a super motivační obrázky!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Pekný článok, pekne zhrnuté. To jedlo a spanok sú pre mňa kľúčové :D :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný článek.

    estervalcharova.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. Asi tok se snažím řídit přesně tím, co píšeš. Měla jsem po maturitě hroznou krizi, vůbec nic se mi nechtělo, v ničem jsem neviděla smysl. A ano, pomáhá to. :-)

    OdpovědětVymazat